Kozmetik sektörünü etkileyen AB düzenlemeleri Ankara'daki Konferansta Ele Alındı
Yönetim Kurulu Başkanımız TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Günay'ın katılmı, TOBB Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi, Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayiciler Derneği (KTSD) işbirliğiyle organize edilen konferans TOBB'da gerçekleştirildi.
Etkinlikte, kozmetik ve temizlik sektörlerini etkileyen AB düzenlemeleri ile sürdürülebilirlik ve iklim başlıklarındaki adımların sektöre etkisi ele alındı.
Başkanımız Cengiz Günay, yaptığı konuşmada, Avrupa'daki düzenleyici gelişmelerden, çevre dostu ürünlere yönelik önemli başlıklara kadar geniş yelpazede değerli bilgilerin ele alındığını bildirdi.
Başkan Günay konuşmasında şunları söyledi: "Hepinizi bu önemli etkinlikte aramızda görmekten büyük bir mutluluk duyuyorum. Sürdürülebilir İnovasyon ve Yeşil Mevzuat Konferansımıza hepiniz hoş geldiniz.
Sözlerime başlamadan önce sizleri şahsım ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği adına saygıyla selamlamak ve Başkanımız Rifat Hisarcıklıoğlu’nun selamlarını iletmek istiyorum.
Bugün burada, sektörümüzün geleceği ve sürdürülebilirlik adına önemli bir adım atmak için bir araya geldik.
Öncelikle, aramızda bulunan değerli konuşmacılara ve katılımcılara teşekkür etmek isterim.
Çevre Yönetimi Genel Müdürümüz Sayın Fatih Turan, Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürümüz Sayın Hakkı Karabörklü ve Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürümüz Sayın Avni Dilber’e katkılarından dolayı şükranlarımı sunuyorum.
A.I.S.E ve Cosmetics Europe temsilcilerimize de aramızda oldukları için teşekkür etmek ediyorum.
Ayrıca, Kozmetik Meclisi Başkanımızın rahatsızlığı nedeniyle bu etkinlikte aramızda olamadığını üzülerek belirtmek isterim. Kendisine geçmiş olsun dileklerimizi iletirken, bizlere olan desteği için teşekkürlerimi sunmak istiyorum.
Değerli Hazirun,
TOBB Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisimizin işbirliği ve ev sahipliğinde gerçekleştirdiğimiz bu konferansımız, Avrupa’daki düzenleyici gelişmelerden, sürdürülebilirlik ve çevre dostu ürünlere yönelik önemli başlıklara kadar geniş bir yelpazede çok değerli bilgilerin paylaşıldığı bir konferans olacak.
Kimyasallar, yeni düzenlemeler ve kozmetik ürün düzenlemelerindeki değişimler gibi kritik konularda uzmanlarımız bizlere önemli bakış açıları sunacaklar.
Sürdürülebilirlik panelimizde ise güvenli ve sürdürülebilir ürünler, e-ticarette çevresel iddialar ve deterjan sektöründeki deneyimler üzerine derinlemesine bir tartışma fırsatımız olacak. Ayrıca, reklam sektörünün iklim acil durumuna karşı tepkisi ve Net Zero girişimi gibi önemli konulara da ışık tutulacak.
Bütün bu sunumlar, sadece sektörümüzün geleceğini değil, aynı zamanda çevresel sorumluluklarımızı daha iyi yerine getirmemiz için bize yol gösterici olacaktır. Hep birlikte, bu süreçte atacağımız adımların, hem ekonomik hem de çevresel açıdan büyük bir fark yaratacağına inanıyorum.
Sektörümüz adına atacağımız her adım, sadece ekonomimizi değil, çevremizi de korumak adına büyük bir rol oynamakta. Bugün burada, birlikte daha sağlıklı, daha sürdürülebilir bir gelecek için fikir alışverişinde bulunacağımıza inanıyorum.
Biz bu konferansın hazırlık çalışmalarını birkaç ay önce başlattık. Bu süreçte herkes elinden geldiğince hassasiyet ve özen gösterdi. Etkinliğimizin düzenlenmesinde büyük katkıları bulunan Meclis Üyemiz KTSD’ye teşekkür etmek isterim.
Özellikle Kozmetik Meclisinin sektöre kazandırdığı başarılar ve gerçekleştirdiği önemli çalışmalar, sektörümüzün gelişimine büyük katkı sağlamakta. Bu tür iş birliklerinin, gelecekte de daha fazla başarıya ve ilerlemeye imza atacağına olan inancımız tamdır.
Kıymetli Hazirun,
Konfenransımız, sektörümüzün Avrupa ile entegrasyon sürecine, yeşil dönüşüme ve inovasyon odaklı büyümeye önemli katkılar sağlayacak.
Hepimizin çok şey öğreneceği bu etkinlikte sizlere başarılar diliyor ve hepinize keyifli bir gün geçirmenizi temenni ediyorum.
Katılımınız ve katkılarınız için tekrar teşekkür eder, etkinliğimizin hepimiz için verimli ve ilham verici geçmesini temenni ederim."
Ticaret Bakanlığı Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürü Hakkı Karabörklü de sürdürülebilir inovasyonun doğrudan ürün güvenliğiyle alakalı olduğunu söyledi.
AB mevzuatının dinamik yapıya sahip olduğuna dikkati çeken Karabörklü, değişen üretim teknolojileri, iklim hedefleri ve dijital dönüşüm süreçleri çerçevesinde mevzuatın sürekli yenilendiğini anlattı.
Karabörklü, AB mevzuatına paralel hareket etmenin yalnızca yükümlülük değil, aynı zamanda ihracatın sürdürülebilirliği ve ülkenin rekabet gücünün korunması açısından stratejik zorunluluk olduğunu belirterek, bu amaçla 2021'de Yeşil Mutabakat Çalışma Grubu'nu oluşturduklarını ve AB düzenlemelerini yakından takip ettiklerini aktardı.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürü Fatih Turan da konferansı sadece bilgi aktarımı değil, ortak sorumlulukları hatırlama ve işbirliğini derinleştirme fırsatı olarak gördüklerini söyledi.
Kozmetik ve temizlik ürünlerinin doğrudan tüketiciye ulaştığına işaret eden Turan, güvenli üretimin, şeffaf bilgilendirmenin ve çevre dostu uygulamaların, bu alanlarda kritik öncelikleri olduğunu anlattı.
- Kozmetik ürünlerinde reklamcılık
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber de mevzuat ihlallerine karşı yaptıkları denetimleri ve Reklam Kurulunun çalışmalarını anlattı.
Reklamlarda doğruluk ve dürüstlük gibi temel ilkelere uyulması gerektiğine işaret eden Dilber, reklamların kozmetik mevzuatına da uyumlu olması gerektiğini söyledi.
Dilber, kozmetik reklamlarında birtakım kısıtların olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"Bir kozmetik ürününün, birtakım hastalıkları iyi etmesi gibi ifade ve beyanda bulunulmaması gerekir. Böyle bir ifade olmasa da bir etkisinden bahsediliyorsa bunun ispat ediliyor olması gerekir. Söylediği ifadenin yasak olmadığı bir durumda bunun da ispat ediliyor olması gerekir. Diğer taraftan bütün reklamlarda geçerli olan hepimizin uyması gereken temel kural, doğruluk ve dürüstlüktür. Burada eğer söylediğiniz doğruysa ve bunu belgelerle ispat edebiliyorsanız kozmetik ve temizlik ürünlerinin reklamlarında hiçbir sakınca bulunmamaktadır. Reklamda etki etmeyeceği bir şey söylenmesi durumunda buna müdahale ediyoruz ve gerekli idari yaptırımları uyguluyoruz."